پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه، نگهداری از تجهیزات سخت افزار و نرم افزاری شبکه و یا به عبارتی پشتیبانی با رعایت اصول و استانداردها میباشد. در این بخش میبایستی کلیه تجهیزات شبکه، شامل: کامپیوترها، سرورها، سوئیچ، روتر ، مودم، اکسس پوینت و … به همراه تجهیزات پسیو شبکه و زیرساختی مانند کابل، داکت، کیستونها، پریزهای شبکه، رک، پچ پنل و … به صورت کامل مستندسازی شده و نقشه شبکه به همراه جزئیات تجهیزات، در آن مشخص گردد.
به جرأت میتوان گفت که نداشتن اطلاعات مستندسازی شده از شبکه، یکی از معضلات بزرگ شرکتها در بحث پشتیبانی از شبکه میباشد. که شرکت نوآوران ارتباط هوشمند تیس با افراد متخصص به جمع آوری اطلاعات کرده تا نحوه ی پیشتیبانی از شبکه را با سرعت بالا تر انجام دهد.
وظایف کارشناس پشتیبانی شبکه چیست؟
کارشناسان و تکنسینهای شبکه در بخش پشتیبانی وظیفه دارند تا از سیستمها و تجهیزات به گونهای نگهداری و مراقبت کنند که شرکتها و صاحبان کسب و کار کمترین مشکلات و مقرون به صرفهترین هزینه نگهداری کامپیوتر را در این بخش داشته باشند. کارشناسان شبکه ما درک عمیقی از مزایا و معایب زیربنایی شبکه های کامپیوتری مختلف دارند. در اینجا به مهمترین وظایف کارشناسان پشتیبانی متخصین شرکت نوآوران ارتباط هوشمند تیس اشاره شده است:
- شناسایی مشکلات شبکه توسط کارشناسان متخصص
- نظارت شبکههای کامپیوتری به صورت مداوم
- بروز رسانی امنیتی شبکه سازمان یا شرکت
- پشتیبانی شبکه و سخت افزار
- آموزش کارکنان در سیستمهای جدید
- مستندسازی تجهیزات و سرویس های موجود در شبکه
- تهیه و ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تجهیزات آن
- بررسی دورهای سرویسها و نرم افزارهای شبکه از نظر سلامت عملکرد
- درک روشنی از تجارت کارفرمایان و نیازهای کاربران سیستم های کامپیوتری
- گرفتن اطلاعات از پرسنل در رابطه با نحوه عملکرد سیستمها و تجهیزاتی که به صورت مستقیم با آنها سر و کار دارند
رفع ایرادات و مشکلات شبکه
چنانچه به دلایل مختلف مشکلات و ایراداتی در شبکه به وجود آید، کارشناسان شبکه وظیفه دارند به این مشکلات رسیدگی کرده و آن را برطرف نمایند. در این بخش انجام وظایف و رفع ایرادات در سریعترین زمان ممکن بسیار اهمیت دارد. چرا که اغلب این مشکلات شبکه موجب میشوند یک نفر و یا چندین نفر در مجموعه نتوانند به صورت درست و کامل به امور کاری خود بپردازند و همین امر میتواند خسارات و ضررهای زیادی را به شرکت تحمیل کند.
این بخش از پشتیبانی معمولاً به دو شکل حضوری و یا به صورت از راه دور ارائه میگردد. در حالت حضوری کارشناسان شرکت نوآوران ارتباط هوشمند تیس در اولین فرصت به محل شرکت مراجعه کرده و از نزدیک در صدد حل مشکلات بر میآیند. اما در بعضی از موارد این امکان وجود دارد که کارشناسان شرکت نوآوران ارتباط هوشمند تیس به صورت ریموت و یا از راه دور توسط نرمافزارهای مختص این کار، اقدام به حل مشکلات نمایند.
آینده نگری و رفع نیازهای آتی شبکه
جایی که کارشناسان پشتیبانی شبکه کار می کنند، مسئولیت های آن را تحت تاثیر قرار می دهد. یکیدیگر از مسئولیتهای پشتیبان شرکت نوآوران ارتباط هوشمند تیس، بررسی نیازهای آتی شبکه شرکتهای طرف قرارداد میباشد. شرکت نوآوران ارتباط هوشمند تیس موظف هستند که با بررسی وضعیت شبکه، یک آیندهنگری دقیق در خصوص وضعیت شبکه داشته باشند. ممکن است در آینده:
- نیاز به تغییرات کوچک و بزرگ در شبکه باشد.
- سیستمها احتیاج به ارتقاء و یا تعویض داشته باشند.
- ممکن است در بعضی موارد برای جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی نیاز به تغییرات در شبکه و یا به کاربردن سیستمها و سرویسهای جدید باشد.
- نیاز به تعمیر یا تعویض تجهیزات زیرساخت شبکه باشد.
- نیاز به بالابردن سطح امنیت شبکه باشد.
- نیاز به جابهجایی تجهیزات شبکه باشد.